~saya tidak pernah mencari musuh~

salam all..

"hidup di dunia ni tak lama hanya sementara so buatlah perkara-perkara yang berfaedah je"

one of messages that i sent to one of stranger's inbox...years back she's totally a stranger to me...but now, since what she'd done to us, she's gradually known to me...

saya pelik bila ada orang xbole tengok orang lain bahagia, xkesah la sebab mengecapi kejayaan dalam kerja or result exam or ape2 je la in life....saya pun tak paham la kenapa orang suka dengki or iri hati dengan kehidupan orang lain....n saya tak paham dengan orang yang tak sensitif dengan orang lain...try to put yourself in other's shoes la...and bersyukur la dengan kehidupan kamu...maybe kehidupan kamu tidak seindah kehidupan saya tapi tidak semua yang dilalui oleh kamu dilalui oleh saya....life is fair...kita ade bahagian masing2....Allah is really fair...semua orang takkan dapat semua yang dikehendakinya....begitu juga dengan saya dan kamu coz kita semua adalah human....we have our instructor who's our greatest God.....DIA yang menentukan segalanya so we should bear all...

dan kepada kamu, ingatlah dunia ni fana, yang kekal hanya kehidupan di sana...so buat lah perkara yang berfaedah je di dunia ni coz kita semakin lama semakin tua....and we r adults....so be like one...

kalau nak menipu or nak permainkan orang plan and study abis2 dulu coz saya lagi advance dari kamu...think first then act....and the most important thing is that saya tau sapa kamu.....bertaubatlah sebelum hembusan nafas terakhir kamu...:)

semoga kuat pergantunganku kepada Allah....
0 Responses