~oh, sup ayamku!~

salam and hye all...

sudah lama rasanya tidak menulis...terasa sedikit kekok...lebih-lebih lagi kali ini aku menulis di atas meja makan di dapur...jarang sekali aku menggunakan laptop di dapur melainkan jika ingin try resipi-resipi baru setelah agak bosan makan lauk yang sama setiap minggu...kali ini bukan sebab ingin mencuba resipi yang baru. tapi kerana bosan menunggu ayam dan kentang empuk. hari ini terasa malas untuk memasak. tapi kerana family, aku gagahkan jugak. kerana malas, aku decide untuk masak hanya sup ayam....oh ayam senang empuk tapi kentang agak lambat. aku telah insaf setelah beberapa kali dimarahi...dimarahi?ditegur oleh ayah kerana kentang selalu tak empuk bila beliau makan. aku malas menunggu actually...sudah beberapa kali jugak ditegur kerana masak lauk yang kurang pedas. pernah suatu ketika dulu aku masak ayam masak lemak cili padi tapi kurang pedas sebab aku dan adik tak suka makan makanan yang pedas kerana ia akan membantutkan selera  makan kami.. lebih-lebih lagi aku dalam proses untuk menggemukkan diri so kena menyelerakan diri. mak pernah juga menegur kalau masak kena pedas sdikit lagi-lagi kalau xde sambal. nanti jadi orang alor gajah kena ikut cita rasa orang nogori kata mereka. merujuk kepada diriku yang sedang berteman rapat dengan orang alor gajah.Ehem..ehem...Mum, dad, i cooked for our families this time round not yet for alor gajah people la...:)

dan oleh sebab itu, aku letak cili padi dalam sup ayamku...
oh sudah siap sup ayamku...nasi pun sudah masak terasa ingin berhenti menaip di sini....banyak lagi kerja yang perlu di setelkan....tk care you allll...:)
0 Responses